Thursday, November 6, 2008

computer application in language study

tajuk adalah salah satu subject yg perlu diambil untuk melayakkan aku grad.
masuk hari ini, sudah banyak sms diterima betanya:
"mori, comap(bunyi die /komep/ tau)susah x dulu kau amek? soalan2 final die ok ke susah?
jawapan aku: sile dgr dan fhm dgn teliti apa yg dr. rozina ajar n pls take serious everything yg die mention in class. dr. rozina adalah seorg yg suka memberi hint tentang soalan exam dlm percakapan di kelas especially minggu2 terakhir atau time2 ramai org ponteng.

computer application in language study adalah subject yg menyeronokkn sbb aku disuruh membuat website utk presentation kelas.yg x seronoknye bila terpaksa buat semua kerja sendiri dan terpaksa mnyediakan grupmate dgn skrip2 possible questions n answer sbb dia x terlibat langsung dgn pembikinan website kerana katanya: akak x reti la computer2 ni. ceh. aku pon x reti.belajarla pandai~

ehem, satu saja yg susah. dr. rozina suka bagi assignment yg dia kata 'sikit je' padahal banyak nk mampos.every week akan ada assignment dan hw. (berbeza ya hw dan assignment) assignment yg aku paling suka buat adalah 'evaluation of computer application in language studies' sbb aku mmg suke meng-evaluate. then ade satu ni pasal concordancer yang bila 1st time dpt tau pasal bende tu aku rs bende tu sgt cool.wah.aku suke concordancer tp aku bukan guna pun benda tu except time in class.hehe. concordancer gunanya adalah untuk mengkaji stylistic characteristic of certain corpus. corpus pula adalah large collections of texts which represent a sample of a particular variety or use of languages that are presented in readable form.

sekian pembelajaran hari ini. aku bosan weh xde keje ni.
kepada rakan2 yg bakal amek paper comap ahad ini..good luck.

2 comments:

nuu! said...

syg,exam arini ah.sumpah susah.bencik :(

pembebel yang setia ~ said...

kak syaja,sy sudah ade blog :)